niedziela, 7 maja 2017

Zioła w kuchni

Z robótkami ręcznymi ostatnio idzie powoli, ale też trudno się dziwić, bo skupiam się  na malowaniu po kolei wszystkich pomieszczeń. Przy okazji wyciągnęłam z ramek, obrzuciłam na maszynie i wyprałam moje ulubione obrazki z ziołami, które wyhaftowałam kiedyś z moją Mamą. Ramki okazały się niewystarczająco szczelne i obrazki wdarł się kurz. Teraz znów pięknie prezentują się na pomalowanej na nowo ścianie. Nowy szary kolor zdecydowanie lepiej służy jako tło, niż poprzedni.


Wzór pochodzi ze starego wydania "Budra Special" nr 4/99, które ukazało się w Polsce pod tytułem "Igłą malowane. Ozdoby do kuchni i łazienki". Obrazki te jakoś umknęły mojej uwadze, ale Bratowa zobaczyła je u koleżanki na ścianie i tak powstały od razu dwie serie, dla niej i dla mnie.

Później jeszcze dwie z moich znajomych też je haftowały. Bardzo dobrze prezentują się w passe-partout. Widziałam również oprawione w wersji bez (takie możecie zobaczyć na zdjęciu we wspomnianym piśmie), ale zdecydowanie polecam z tą dodatkową ramką z kartonika.


W ostatnim dniu długiego weekendu i również wczoraj sporo siedziałam przy maszynie do szycia. Już pewnie niedługo będę mogła pokazać skończony ogród różany, który powoli tworzę od prawie roku. Sporo czasu poświęciłam też na snucie planów nad kolejnymi projektami. Kupka tkanin odłożonych do szybkiego użycia rośnie. Teraz pokój, gdzie mam maszynę jest najcieplejszym pokojem w domu, co sprzyja spędzaniu tu czasu... Jest szansa, że z odłożonego na stole stosiku wkrótce będzie pożytek, zwłaszcza, że mam zaległy prezent do zrobienia. Powoli rodzi mi się pomysł, co to ma być.

9 komentarzy:

  1. Hafty prezentują się wspaniale, są śliczne, a na czystej ścianie … to już oczywista oczywistość. Z niecierpliwością czekam na Ogród Różany i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Patchworkowi do końca brakuje jedynie lamówki i ... pogody do sfotografowania. Marzą mi się określone okoliczności przyrody do zdjęcia, będę musiała nad tym pomyśleć. Pozdrawiam...

      Usuń
  2. Piękny zestaw. Same wzory ziół w doniczkach bardzo ciekawe i pięknie oprawione. Na nowej ścianie wyglądają świetnie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Może jesteś chętna do zrobienia sobie takich? Gorąco zachęcam, albo namów M.

      Usuń
  4. Pięknie się prezentują!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna kolekcja, też by mi sie taka przydała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj odwiedziły mnie koleżanki. Bardzo im się te zioła podobały. To niewielkie obrazki więc haftowanie idzie dość szybko. Polecam

      Usuń

Drodzy Czytelnicy, miło mi będzie, jeżeli po lekturze tego posta napiszecie tu parę słów komentarza. Komentarze zawierające treści reklamowe i linki do blogów, sklepów itp będą jednak usuwane. W przypadku starszych postów komentarze są moderowane i pojawią się dopiero po zatwierdzeniu. Proszę o cierpliwość.