piątek, 15 września 2017

100 dni do Wigilii

Niektóre robótkujące koleżanki mające więcej czasu na takie przyjemności, niż ja, już od jakiegoś czasu prezentują nowe ozdoby świąteczne.
U mnie na strychu od dwóch lat leżą bombki przygotowane do ozdobienia frywolitką. Może w tym roku uda mi się chociaż część udekorować.
Kuszą mnie również drobne szydełkowe śnieżynki, których wzory zostały zamieszczone w książce "100 Snowflakes to crochet" autorstwa Caitlin Sainio.

Tymczasem mogę się pochwalić dwoma dzwoneczkami zrobionymi techniką koronki klockowej. Takie małe elementy można wykorzystać do ozdobienia kartek do najważniejszych nam osób, albo jako przywieszki do prezentów. Uwielbiam świąteczne ozdoby z koronki klockowej i choć mam ich niewiele, to po świętach zazwyczaj dość długo wiszą sobie w pokoju dziennym i na zazdrosce w kuchni.
A czy Wy macie już jakieś plany jeśli idzie o robótki o tematyce świątecznej?

9 komentarzy:

  1. Piękne dzwoneczki. Ja mam wyhaftowanych kilkanaście bombek, które w planie mają być bieżnikiem, ale co z tego wyjdzie, zobaczymy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie trzeba się sprężyć. Nie napisałaś, czy to haft krzyżykowy, czy płaski. Kiedyś była u nas dostępna tkanina z wstawkami z Aidy do haftowania, ale te czasy chyba już minęły. Bardzo mi się podobają takie obrusy z kwadratowymi wstawkami.

      Usuń
    2. Krzyżykowy. Na razie mam kwadraciki z kanwy, które planuję obszyć tkaniną i połączyć.

      Usuń
    3. No to może warto wyhaftować jeszcze jedną, żeby były rozłożone w systemie 5-6-5 w rzędzie. Może warto by pomyśleć o jakimś połączeniu z patchworkiem?

      Usuń
    4. Policzyłam, wyhaftowanych kwadracików mam na tę chwilę 24,a jeszcze kilka przybędzie. Szyć dopiero się uczę, więc nie wiem co wyjdzie z tych moich prób. Jednak coś na pewno wymyślę ;-)

      Usuń
  2. Piękne dzwonki, podziwiam staranność wykonania - śliczne są. Ja w tym roku nie mam planów świątecznych, chyba że nagła wena mnie chwyci :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Liczę na to, że dzwoneczki cudownie się rozmnożą i jeszcze na dodatek dojdą im do towarzystwa gwiazdki. Pozdrawiam ...

      Usuń
  3. Beautiful..both of them. I haven't made lace in a while, but want to get back to it soon. Thanks for shaaring..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry...I would like to know where these two patterns came from? Thank you...

      Usuń

Drodzy Czytelnicy, miło mi będzie, jeżeli po lekturze tego posta napiszecie tu parę słów komentarza. Komentarze zawierające treści reklamowe i linki do blogów, sklepów itp będą jednak usuwane. W przypadku starszych postów komentarze są moderowane i pojawią się dopiero po zatwierdzeniu. Proszę o cierpliwość.