niedziela, 14 lipca 2019

Poręczna torebka na spacer


Moja sąsiadka Joanna po raz kolejny przypomniała mi z wyrzutem, że dawno nic nie napisałam na blogu. Od początku czerwca wiele się u mnie działo w swerze robótkowej, ale w zasadzie aż do dzisiaj nie miałam się czym pochwalić, bo nic nie zostało skończone. No prawie nic. Torebka którą dzisiaj pokazuję jest drugą identyczną uszytą przeze mnie od 10 czerwca, ale ta pierwsza była wykonywana w wielkim pośpiechu i oprócz jednego słabego zdjęcia zrobionego telefonem, nie zdążyłam jej porządnie obfotografować, a już była u nowej właścicielki i od razu pojechała z nią na urlop.
Pierwsza torebka powstała zupełnie spontanicznie Odwiedziła mnie koleżanka z pracy i wybrałyśmy się na spacer po okolicy. Nie chciała zabierać ze sobą swojej torby, skorzystała z mojej, która bardzo się jej spodobała i rzuciła hasło, że mogłabym kiedyś uszyć jej podobną. Od razu przeszłam do pytań o preferencje kolorystyczne, ale nic nie obiecywałam. Miałam tydzień czasu, żeby zdążyć przed jej urlopem. I zdążyłam!

Kiedyś z myślą o tego typu torebce kupiłam jedną tłustą ćwiartkę (dla niewtajemniczonych: to kupon tkaniny stanowiący 1/4 metra bierzącego, a właściwie jarda, najczęściej 45x55 cm). Tkanina ma patchworkowy wzór, ale również jest nadrukowana imitacja pikowania. Postanowiłam przepikować torebkę na tych imitacjach i jestem bardzo zadowolona z efektu.

Tłusta ćwiartka wystarczyła na uszycie dwóch torebek i zostały z niej jedynie niewielkie skrawki, które widać na zdjęciu obok torebki. 
Torebka na przodzie ma kieszeń na dokumenty i pieniądze. Jest cienka i w zasadzie uszyta z myślą, że ma się w niej zmieścić telefon, chusteczki higieniczne, a do kieszeni jak w zdaniu wcześniej, klucze i pieniądze (luzem). Taka w sam raz na spacer.
Wracając do ostatnich tygodni, to sporo się u mnie działo. Po raz kolejny byłam na wystawie w Fulneku, ale w tym roku nie zamieściłam relacji, gdyż od ostatniej niewiele było innych wpisów, a nie chciałabym aby mój blog był jedynie odtwórczy i pokazywał cudze prace. Jest szansa, że ożyje, bo w pierwszym tygodniu lipca na warsztatach patchworkowych rozpoczęłam trzy kolejne patchworki, które chciałabym w najbliższych tygodniach wykończyć i pokazać.

Na wypikowanie czeka również różana kołderka, ale nie wiem, czy najpierw nie powinnam jej wyprać, bo moja kocica zrobiła sobie na niej legowisko i zasłała ją sierścią w stopniu dość znacznym. 
Gdy przeglądam facebooka widzę, że niektóre koleżanki rozpoczęły już sezon twórczości świątecznej i zastanawiam się, czy w tym roku nie popełnić przypadkiem czegoś okolicznościowego. Nie chcę odkładać tego do grudnia, bo wiem, że wtedy jest tyle innych zajęć, że jest po prostu bardzo trudno.

Pozdrawiam wszystkich wakacyjnie!

8 komentarzy:

  1. Fajna torebusia, a materiał cudnej urody :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję! Materiał bardzo ładny, ale już nawet nie pamiętam gdzie kupiłam, chyba jeszcze w ubiegłym roku. Obawiam się, że sklepu już nie ma, ale ważne, że torebka jest! A nawet dwie torebki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładną torebkę, a nawet torebki stworzyłaś. Podziwiam Twoje patchworki, pikowania i inne tego typu cuda. Nie znam się na tym, ale szczerze podziwiam 😀. Pozdrawiam serdecznie 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justyno za ciepłe słowa. Może warto usiąść do maszyny i spróbować uszyć coś prostego? Gorąco zachęcam. Masz w okolicy wiele tego typu inicjatyw. Gdybyś potrzebowała podpowiedzi służę pomocą. Z drugiej strony nie można też rozdrabniać się na wszystkie techniki. Ja z kolei podziwiam Twoje cuda z papieru i raczej nie zamierzam próbować, no chyba że jakiś mały decu.

      Usuń
  4. ooooo:))))) fajna torebusia;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj ! Cieszę się, że po tych powabnych nitkach trafiłam na Twojego bloga. Torebka patchworkowa jest śliczna !!! Wzór i pikowanie sprawiają wrażenie lekkości. Zupełnie jakbyś ją uszyła ot tak - naturalnie i od niechcenia, a wyszła doskonale ! Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ulo! Dziękuję za miłe słowa. Torebka sprawdziła się w czasie spacerów, ale chyba musi poczekać na ciepłe dni w nowym już roku, teraz trzeba będzie pomyśleć o czymś bardziej uniwersalnym. Projekt torebki jest mój własny, opracowałam go już wcześniej szyjąc podobną torebkę we wzór łowicki. Tamtą poprzednią też można znaleźć na blogu.

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy, miło mi będzie, jeżeli po lekturze tego posta napiszecie tu parę słów komentarza. Komentarze zawierające treści reklamowe i linki do blogów, sklepów itp będą jednak usuwane. W przypadku starszych postów komentarze są moderowane i pojawią się dopiero po zatwierdzeniu. Proszę o cierpliwość.