środa, 1 grudnia 2021

Na drzwiach pracowni

 

Dwa tygodnie temu wybrałam się na spotkanie z koleżankami szyjącymi patchworki. Nie było to spotkanie robocze, a tylko tak po prostu spotkałyśmy się przy kawie, herbacie lub tym, co kto chciał. Na stole była jednak nie tylko gastronomia, bo prawie każda z nas przyniosła coś do pokazania. Najwięcej do pooglądania przyniosła Renia. Były tam nie tylko kartki świątecznie w ilości kilkudziesięciu sztuk, ale również makatki z maszynami, które są znakiem rozpoznawczym naszej koleżanki. Parę lat temu, zanim jeszcze poznałam Renię, pierwszy taki obrazek widziałam w Warszawie w pracowni Ani Sławińskiej. Później widziałam je jeszcze w paru miejscach, w których nie brakowało również tych prawdziwych maszyn. Nie myślałam, że kiedyś również i ja zostanę obdarowana taką pracą. Najbardziej godnym jej miejscem są drzwi mojej pracowni. Gdy jestem poza pracownią widzię ją z daleka, nawet z parteru, a gdy jestem w pracowni drzwi są otwarte i wówczas też mogę ją podziwiać, zwłaszcza że ostatnio przestawiłam maszynę i w czasie szycia wystarczy tylko podnieść oczy i już widzi się uszytą przez Renię maszynę. 
Dodać należy, że jest to praca uszyta w duchu recyklingu. Maszyna jestuszyta z krajek tkanin, są na niej również naszyte różne metki.
Ostatnio bywam w pracowni dość często. Powoli pikuję w szwach gigantyczną kołderkę. Później planuję poszaleć pikując z wolnej ręki, choć trudno tu mówić o szaleństwach, skoro trzeba się siłować z przepychaniem kołderki pod ramieniem maszyny. W ogóle szaleństwem jest pikowanie tego w domu. Myślę, że byłabym już dalej z pracami, ale druga połowa listopada okazała się niezbyt pomyślna dla mojego zdrowia. Może grudzień okaże się łaskawszy, ale planuję również zrobienie kilku ozdób świątecznych, a do świąt zostało już tylko 22 dni.

6 komentarzy:

  1. Maszyna wspaniała, ale moją uwagę przykuło jeszcze coś: te poopisywane szufladki z prawej strony zdjęcia; jak ja bym chciał mieć tak uporządkowane szyciowe przydasie, a nie połowa czasu uszycia czegoś to poszukiwania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Szafka z szufladkami rzeczywiście pozwala na uporządkowanie wszelkiej drobnicy i uwolnienie się od miliona pudełek. We wpisie z października 2016 r. można zobaczyć szafkę w całości. To katalog biblioteczny z demobilu, podobnie jak podstawa

      Usuń
  2. Przepiękny, wyjątkowy prezencik dostałaś 😊 Podziwiam za pikowanie tej dużej kołderki😍 Ileż to wymaga pracy i cierpliwości❤ Dużo zdrówka Ci życzę i trochę więcej czasu na zrobienie ozdób świątecznych 😉😁 Pozdrawiam serdecznie ❤😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko bardzo! Prace nad kołderką posuwają się powoli do przodu.

      Usuń
  3. Cudna maszyna, przepiękny prezent :-) A tak w ogóle technika patchworkowa bardzo mi się podoba i cuda powstają. Na razie cieszę oczy, ale może kiedyś i ja spróbuję, nie mówię nie ;-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 🥰 w imieniu darczyńcy. Zachęcam do poznania nowej techniki. Dawno temu obiecałam jakiś wpis zachęcający osoby chcące spróbować igraszek z maszyną z dużą ilością cięcia. Muszę spełnić tę obietnicę.

      Usuń

Drodzy Czytelnicy, miło mi będzie, jeżeli po lekturze tego posta napiszecie tu parę słów komentarza. Komentarze zawierające treści reklamowe i linki do blogów, sklepów itp będą jednak usuwane. W przypadku starszych postów komentarze są moderowane i pojawią się dopiero po zatwierdzeniu. Proszę o cierpliwość.